Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Góra
Menu górne
Menu lewe
Treść główna
Menu prawe
Dół strony
Wiadomości      |     Rozkład PKP     |     Rozkład PKS     |     Rozkład LOT     |     Kursy walut     |     Giełda     |     Pogoda     |     

O projekcie

 

INFORMACJA O PROJEKCIE  „Budowa ścieżki pieszo-rowerowej na drodze powiatowej Nr 1825C w miejscowości Wichulec od km 3+930 do km 4+510”  Wartość inwestycji wyniosła 1 325 428,49 zł, z czego dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) wyniosło 937 355,00 zł. Pozostałą wartość sfinansował Powiat Brodnicki tj.  194 036,74 zł oraz Gmina Bobrowo, która przekazała dotację celową na realizację tej inwestycji w kwocie 194 036,75 zł.

INFORMACJA O PROJEKCIE

„Budowa ścieżki pieszo-rowerowej na drodze powiatowej Nr 1825C w miejscowości Wichulec od km 3+930 do km 4+510”

Wartość inwestycji wyniosła 1 325 428,49 zł, z czego dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) wyniosło 937 355,00 zł. Pozostałą wartość sfinansował Powiat Brodnicki tj.  194 036,74 oraz Gmina Bobrowo, która przekazała dotację celową na realizację tej inwestycji w kwocie 194 036,75 zł. 

Cel projektu: Zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego poprzez wybudowanie drogi dla pieszych i rowerów, poszerzenie jezdni do 5,5 m, przebudowa zjazdów, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, wykonanie oświetlenia zasilanego energią słoneczną i wiatrową.

 

Długość drogi dla ciągu pieszych i rowerów  -  448,53 m.

Szerokość drogi dla ciągu pieszych i rowerów  -  3,0 m.

 

Przekazanie terenu i placu budowy nastąpiło w dniu 1 marca 2023 roku.

Planowane zakończenie robót: 4 sierpnia 2023 r.

Gwarancja - 84 miesiące

 

Zakres robót obejmował budowę ścieżki pieszo-rowerowej o długości 448,53 m i szerokości 3,0 m o nawierzchni z betonu asfaltowego usytuowaną bezpośrednio przy jezdni. Na jezdni, na odcinku projektowanej ścieżki pieszo-rowerowej planuje się wykonać jednostronne poszerzenie jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego do szerokość 5,5 m z poszerzeniem do 8,70 na łuku jezdni. Z uwagi na dużą różnicę wysokości między krawędzią ścieżki pieszo-rowerowej a terenem istniejącym, na części drogi dla pieszych i rowerów projektuje się wykonanie prefabrykowanych murów oporowych typu L. Oprócz tego wykonano oświetlenie drogowe zasilane energią słoneczną i wiatrową oraz oznakowanie poziome i pionowe. 

Konstrukcja nawierzchni jezdni (na poszerzeniu jezdni)

Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S  -  5 cm

Geosiatka szklana o wytrzymałości  min. 120kN

Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - 6 cm

Podbudowa z betonu asfaltowego AC 22 P - 7 cm

Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie - 20 cm

Warstwa gruntu stabilizowanego cementem C3/4 - 15 cm

 

Konstrukcja nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego

Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 8 S  -  3 cm

Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 W, gr. 3 cm - 3 cm

Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie - 15 cm

Warstwa gruntu stabilizowanego cementem C3/4 - 10 cm

 

Konstrukcja nawierzchni zjazdu z kostki betonowej

Kostka betonowa (czerwona) - 8 cm

Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - 5 cm

Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie - 20 cm

Warstwa gruntu stabilizowanego cementem C3/4 - 10 cm

 

Konstrukcja nawierzchni zjazdu z betonu asfaltowego

Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S  - 4 cm

Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 W  - 4 cm

Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie - 20 cm

Warstwa gruntu stabilizowanego cementem C3/4 - 10 cm

 

Odwodnienie projektowanego odcinka drogi będzie realizowane powierzchniowo za pomocą zaprojektowanych pochyleń podłużnych i poprzecznych na teren pasa drogowego drogi powiatowej.

System oświetlenia hybrydowego będzie składał się z następujących elementów:

słupów stalowych, prefabrykowanych fundamentów betonowych dobranych do obciążenia kompletnego słupa hybrydowego wraz z całym osprzętem, opraw oświetleniowych z diodami LED, turbin wiatrowych, paneli fotowoltaicznych, kontrolerów mikroprocesorowych do sterowania pracą elementów systemu (turbin wiatrowych, paneli fotowoltaicznych, oprawami i akumulatorami), akumulatorów.

 

Wykonawca robót: TRANSBRUK BARCZYŃSCY Sp. z o.o. Pigża, ul. Wojewódzka 3a, 87-152 Łubianka                                                                                                   

Kierownik Budowy - mgr inż. Jakub Bartoszewicz

Inspektor Nadzoru branży drogowej - Stanisław Dykowski / mgr inż. Mariusz Majewski

 

KOSZTY:

Koszt zadania ogółem - 1 325 428,49 zł 

Koszt robót budowlanych - 1 298 631,06 zł

Koszt nadzoru inwestorskiego - 25 193,02  zł

Pozostałe koszty (tablica informacyjne) - 1 604,41  zł

 

FINANSOWANIE:

Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) wynosi937 355,00 zł                        

Powiat Brodnicki194 036,75 zł                                         

Gmina Bobrowo194 036,74 zł

pm, fot. ZDP w Brodnicy

O projekcie - galeria

 
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
O projekcie
Starostwo Powiatowe w Brodnicy,
Kamionka 18, 87-300 Brodnica, woj. kujawsko-pomorskie
tel.: +48 (56)495 08 00, fax: +48 (56)495 08 01
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.