Projekt: „CENTRUM SUKCESU ZAWODOWEGO – EDYCJA 2”
Tytuł projektu: „Centrum Sukcesu Zawodowego – edycja 2”
Priorytet IX„Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”
Działanie 9.2.:„Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Nr projektu:WND-POKL.09.02.00-04-014/13
Opis projektu:
Celem głównym projektu jest poprawienie jakości, efektywności i atrakcyjności procesu kształcenia oraz poprawienie współpracy z pracodawcami i wdrożenie programów rozwojowych w szkołach prowadzonych przez Powiat Brodnicki prowadzących kształcenie zawodowe.
Wzrost jakości kształcenia w szkołach w Brodnicy i Jabłonowie Pomorskim poprzez dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb regionalnego rynku pracy.
Zwiększenie zaangażowania pracodawców w proces kształcenia zawodowego poprzez współpracę szkół zawodowych z pracodawcami oraz podniesienie standardu wyposażenia pracowni szkolnych.
Przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy poprzez organizację zajęć z zakresu przedsiębiorczości, umiejętności interpersonalnych, kompetencji zawodowych oraz poprzez doradztwo zawodowe.
Podniesienie efektu kształcenia w zespołach szkół w Brodnicy i Jabłonowie Pomorskim prowadzących kształcenie zawodowe poprzez organizację zajęć dodatkowych z przedmiotów egzaminacyjnych, maturalnych, ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych.
Wzmocnienie opieki pedagogiczno – psychologicznej nad uczniami zagrożonymi przedwczesnym wypadnięciem z systemu szkolnictwa.
Lp. | Szkoła | Nazwa realizowanego zadania |
1. | Zespół Szkół Rolniczych | Zajęcia przygotowujące do wejścia na rynek pracy: |
- zajęcia z prowadzenia własnej działalności gospodarczej, | ||
- doradztwo edukacyjno – zawodowe „Świadomie wybieram przyszłość”, | ||
- zajęcia specjalistyczne „Florystyka”, | ||
- zajęcia specjalistyczne dotyczące pielęgnacji roślin „Zielone pogotowie”, | ||
- zajęcia specjalistyczne dotyczące pielęgnacji i przycinania roślin „Rzeźbienie w roślinach”, | ||
- zajęcia „Grafika komputerowa w architekturze krajobrazu” – graficzne tworzenie wizualizacji projektów parków, ogrodów i obiektów małej architektury, | ||
- wyjazd zawodoznawczy do Warszawy dla zajęć „Architektura krajobrazu”, | ||
Organizacja zajęć dodatkowych: | ||
- zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych – język angielski, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do matury w technikum – matematyka, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum żywienia i gospodarstwa domowego, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum hotelarskiego, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum rolniczego, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum mechanizacji rolnictwa, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum architektury krajobrazu | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum kucharskiego, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych - kucharz | ||
Opieka pedagogiczno-psychologiczna: | ||
- „Zadbajmy o najsłabszych uczniów” – pomoc uczniom zaniedbywanym środowiskowo i zagrożonym niedostosowaniem społecznym – zajęcia warsztatowe | ||
2. | Zespół Szkół Zawodowych | Współpraca z pracodawcami: |
- staże w branży logistycznej – GOTEC Jastrzębie, Kaufmann Rypin | ||
- staże w branży mechatronicznej – GOTEC Jastrzębie, POLMO Brodnica | ||
- staże w branży informatycznej | ||
Zajęcia przygotowujące do wejścia na rynek pracy: | ||
- „Człowiek przedsiębiorczy” – zajęcia edukacyjne z zakresu przedsiębiorczości z wykorzystaniem gier dydaktycznych symulatorów firm w celu zbudowania odpowiednich wzorców w zakresie podejmowania własnej działalności gospodarczej, | ||
- Koło przedsiębiorczości – praca na grze symulacyjnej – wskazanie odpowiednich wzorców w zakresie podejmowania własnej działalności gospodarczej i podstaw przedsiębiorczości, | ||
- „Kreator Sukcesu Zawodowego II edycja” – doradztwo edukacyjno – zawodowe, forma indywidualna, spotkania z ekspertami dotyczące prowadzenia własnej działalności gospodarczej, | ||
- zajęcia z zakresu umiejętności interpersonalnych – umiejętności funkcjonowania na rynku pracy, przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, zachowania asertywne, autoprezentacje | ||
Organizacja zajęć dodatkowych: | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do matury w technikum – język polski | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do matury w technikum – matematyka | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum informatycznego | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum mechatronicznego | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum logistycznego | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum ekonomicznego | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum handlowego | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminów zawodowych dla technikum budowlanego | ||
- zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych – koło geograficzne, 2 wycieczki krajoznawcze – GPS, geocaching | ||
Opieka pedagogiczno-psychologiczna: | ||
- program profilaktyczny „Alkohol, narkotyki to nie dla nas” – profilaktyka pierwszorzędowa skierowana do całej społeczności szkolnej | ||
- 5 ścieżek indywidualnego wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dotyczących sytuacji kryzysowych uczniów, | ||
3. | Zespół Szkół | Współpraca z pracodawcami: |
- staże w zakresie ekonomika hotelarstwa i markowe usługi hotelarstwa lub organizowanie obrotu towarowego w 6 firmach branży hotelarskiej i zajmujących się obrotem towarowym | ||
Zajęcia przygotowujące do wejścia na rynek pracy: | ||
- zajęcia edukacyjne z zakresu przedsiębiorczości – zajęcia warsztatowe zakładanie i prowadzenie firmy, spotkania z przedsiębiorcami, wizyty w przedsiębiorstwach, | ||
- doradztwo zawodowe – komunikacja, autoprezentacja, przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, | ||
- zajęcia specjalistyczne – hotelarz - recepcjonista, | ||
- zajęcia specjalistyczne – carving, | ||
- zajęcia specjalistyczne – barista | ||
Organizacja zajęć dodatkowych: | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do egzaminu zawodowego - ekonomista | ||
- zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych - matematyka | ||
- zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych – język angielski, | ||
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowujące do matury technikum – matematyka | ||
- zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych – film i grafika dla technika | ||
- zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych – koło astronomiczno - fizyczne | ||
- zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych – język angielski w biznesie | ||
Opieka pedagogiczno-psychologiczna: | ||
- indywidualne ścieżki wsparcia pedagogiczno – psychologicznego dla uczniów zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu szkolnictwa |
Okres realizacji projektu: od 03.02.2014 r. do 30.09.2015 r.
Finansowanie:Europejski Fundusz Społeczny - 85%,
wkład własny powiatu – 15%.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.